İlçe Nüfus Müdürü'nün Görevleri:
İlçe içinde nüfus ve vatandaşlık hizmetlerinin mevzuata uygun ve düzgün bir biçimde yürütülmesini ve nüfus kütüklerinin eksiksiz, düzenli ve güncel bir şekilde tutulmasını sağlamak amacıyla gereken tedbirleri almak ve uygulamak.
Kaymakamlığın; Bakanlık, il, ilçeler ve diğer kuruluşlarla nüfus ve vatandaşlık hizmetlerine ilişkin haberleşmelerini yapmak,
İlçe düzeyinde kişisel durum olaylarına ait istatistikleri temin etmek.
İlçe içerisinde nüfus ve vatandaşlık işlerine ait ödeneklerin harcanmasına ilişkin tahakkuk, mutemetlik, ayniyat ve diğer işleri yapmak.
İlçedeki tüm nüfus personelinin özlük işlerini yürütmek.
Nüfus hizmetlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi için halkla ilişkileri düzenlemek ve halkın bu hizmetlere katkısını sağlamak amacıyla gerekli işleri yapmak.
Vatandaşlık başvuru inceleme komisyonuyla ilgili sekreterya görevlerini yapmak.
Kimlik Kart, Pasaport ve pasaport yerine geçen belgeler ile Sürücü belgelerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek