Kızılcahamam Tapu Müdürlüğünün Görevleri :
- Devletin sorumluluğu altındaki tapu sicillerinin düzenli bir biçimde tutulmasını, taşınmazlarla ilgili her türlü akitli ve akitsiz tapu işlemleri ile tescil işlerinin yapılmasını, siciller üzerindeki değişikliklerin takibini, denetlenmesini, sicil ve belgelerin arşivlenerek korunmasını sağlamak.
- Mevzuata aykırı istemleri Medeni Kanun ve Tapu Tüzüğünün ilgili maddeleri gereğince ret etmek, bu karara karşı ilgilisinin Bölge Müdürlüğüne itirazı halinde, işlemli evrakları ile tapu kayıt örneğini 7 gün içinde Bölge Müdürlüğüne göndermek. Ret kararının bozulması halinde bozma kararına uyarak istemi yerine getirmek.
- Müfettişler ile denetmenlerce düzenlenen cevaplı teftiş raporları hakkında müdürlük görüşlerini belirttikten sonra raporu Bölge Müdürlüğüne göndermek. Raporlarla ilgili verilecek emirleri geçikmeden yerine getirmek.
- Yetki alanındaki taşınmazlara ait fenne ilişkin talepleri hak sahibi veya yetkili vekilinden geldiğinin tesbiti halinde Kadastro Müdürlüğüne iletmek.
- Yetki alanlarındaki taşınmazlara ilişkin ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defterler, dosyalar belgeleri mevzuata uygun olarak düzenlemek arşivlemek ve emniyetini sağlamak.
- Yetki alanlarında yapılan kadastro ve yenileme sonucunda düzenlenen ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defter dosya ve belgeleri devir ve telim çizelgesi karşılığında devir almak.
- Yetki alanına yeni katılan veya yetki alanından çıkarılan taşınmazlara ait ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defter dosya ve belgelerin asıllarını veya onaylı örneklerini devir – teslim çizelgesi karşılığında devir almak yada devir etmek.
- Müdürlükte her ya sonucu yapılan işlemler sonucunda düzenlene tapu senedi, ipotek belgesi, ipotek terkin cetveli ve Mahkeme ve Kadastro Komisyon kararları tescil listelerini, aylık istatistik cetveli, v.b. belgeleri Genel Müdürlüğe veya istenildiğinde Bölge Müdürlüğüne belirtilen süre içinde göndermek.
- İtirazlı olup da Kadastro Mahkemelerince karara bağlanan taşınmazların tescilinden sonra bunlara ait listeleri Genel Müdürlüğe yada istenildiğinde Bölge Müdürlüğüne geciktirmeksizin göndermek.
- Görevine giren konularda Kadastro Müdürlükleri ve Şeflikleri ile diğer Kamu Kurum ve Kuruluşları ile işbirliği yaparak hizmetin aksamadan yürütülmesini sağlamak.
- Mahkemeler, Kamu Kurum ve kuruluşları ile ilgisini kanıtlayan gerçek ve tüzel kişilerce istenilen bilgi ve belge örneklerini bok ondaki mevzuata uygun olarak zamanında vermek ve ya göndermek.
- Akit ve tescile ilişkin her türlü yazışmaları resen yürütmek,
- Müdürlüğün personel, ödenek, araç-gereç, malzeme ihtiyaçlarına belirlene süreler içinde veya gerektiğinde bölge müdürlüğüne bildirmek
- Müdürlüğün personel mali ve idari hizmetlerini aksatılmadan yürütülmesini sağlamak
- Genel Müdürlük, Bölge Müdürlüğü ve Mülki amirce verilen benzeri işleri yapmak